Henkilöstöala kasvaa talouden kiihtyessä

Henkilöstöpalvelualan liitto HPL julkaisi 8.5.2017 kuluvan vuoden talouskatsauksen helmikuulta. Alan TOP 20 yritysten liikevaihtotiedusteluihin pohjautuva katsaus kertoo myönteistä kieltään henkilöstöpalvelualan nosteesta yleisen talousbuumin vanavedessä. Kahdenkymmenen suurimman yrityksen liikevaihto kasvoi vuoden 2016 helmikuusta 10 prosenttia.

VMP Varamiespalvelun toimitusjohtaja Juha Pesola kertoo kasvun tulevan melko tasaisesti eri toimialoilta. Varsinais-Suomen iloiset uutiset telakalta ja autotehtailta ovat olleet julkisuudessa suurimmisssa rooleissa, samoin kuin Lapin matkailualan myönteinen kehitys.

Henkilöstöpalvelualan yritykset eivät ole jämähtäneet paikoilleen ydinliiketoimintaan, vaan kehittäneet palveluitaan vastaamaan alati muuttuvan työelämän tarpeita. Omat mahdollisuutensa tarjoavat sote- ja maakuntauudistukset, jotka avaavat Juha Pesolan mukaan lukuisia mahdollisuuksia kaikille.

Tarkemmat tiedot tutkimuksesta ja Juha Pesolan kommentit kokonaisuudessaan

Henkilöstöpalveluyritysten Liiton (HPL) liikevaihtotiedustelussa kysytään 20 suurimman alan yrityksen kuukausittaisia liikevaihto- ym. tietoja. tietoja kysytään henkilöstövuokraus-, rekrytointi-, ulkoistus- sekä valmennus- ja koulutuspalveluiden osalta. Näiden palveluryhmien yhteenlasketusta liikevaihdosta muodostuu henkilöstöpalveluiden liikevaihto. Lisäksi yrityksiltä kysytään erikseen liikevaihto muiden palveluiden osalta.